ReKlam

26 Aralık 2012 Çarşamba

Duygusal Gelişim Okula Hazır Olma Konusunda Ne Önem Taşıyor!

Duygusal Gelişim Okula Hazır Olma Konusunda Önem Taşıyor!
Tüm bunlar kadar çocuğun duygusal gelişim düzeyi de okula başlarken göz önünde bulundurulması gereken gelişim alanlarından biridir. Duygusal hazır oluşla düşünmemiz gereken daha çok bir şeyler ters gittiğinde baş edebilme, ihtiyaç duyduğunda yetişkinlerden yardım isteyebilme, eşyalarının sorumluluğunu üstlenebilme, düzgün ve anlamlı konuşabilme gibi becerilerdir. Özellikle gittiği anaokulunun öğretmeni ya da psikoloğu tarafından bu gelişimsel düzlemlerde olumlu olarak değerlendirilen ve harfleri, sayıları öğrenmiş olma gibi zihinsel açıdan ileri gelişim özelliklerine sahip çocukların kendinden ayca büyük olan sınıf arkadaşları ile birlikte oldukları bir sisteme adapte olabilme ihtimalleri elbette ki daha yüksek olacaktır.
Gelişimin hızının ve yönünün her çocukta farklılık gösterebildiği, her çocuğun kendine göre birçok farklılıkları olduğu bilindiğinden, elbette ki hem ebeveynler, hem eğitimciler hem de gelişim uzmanları açısından her çocuğu kendi içerisinde özel olarak değerlendirmek çok önemlidir. İlkokula başlama deneyimi örgün eğitimle formal anlamda ilk karşılaşma olarak kabul edilebileceğinden çocuğun okulla ve eğitimle ilgili duygularını belirlemede büyük pay sahibidir. O nedenledir ki birçoğumuz için ilkokul öğretmenimizin yeri her zaman ayrıdır. İşte bu nedenle, her ne kadar hazırlıksız yakalansalar da değişen bu sistem içerisinde çocukların güvenle bu adımı atmalarında ailelere de büyük iş düşmekte, gelişimsel anlamda ilgili uzmanlardan olumlu geribildirimler almalarına rağmen kaygısını kontrol etmekte zorlanan ebeveynlerin çocuklarının da endişeli ve olumsuz duygularla eğitim hayatına başlama olasılıklarının yüksek olduğunu akıllarından çıkarmamalılar.

0 yorum:

Yorum Gönder